Top Team – wymagane ćwiczenia

Top Team – wymagane ćwiczenia


OPIS WYMAGANYCH ĆWICZEŃ


Secret Service Snatch Test (SSST)

  • 200 powtórzeń snatch – mężczyźni odważnik 24kg, kobiety 16kg (niezależnie od wagi ciała)
  • Jedyne ćwiczenie, które musi być wykonane wyłącznie odważnikiem CKB Polska. Inne odważniki nie są tu brane pod uwagę!
  • czas wykonania ćwiczenia – 10 minut
  • można zmieniać ręce oraz odstawiać odważnik na ziemię
  • druga ręka nie może podpierać się o ciało w żadnym momencie wykonywania ćwiczenia
  • można używać magnezji
  • nie wolno używać rękawiczek, plastrów czy bandaży
  • ćwiczenie od początku do końca musi być wykonane według metody HardStyle Pavla Tsatsouline’a (StrongFirst)
  • palce oraz pięta stopy nie mogą odrywać się od podłoża
  • ręka w szczytowej fazie musi być wyprostowana oraz znajdować się nad głową ( nie pochylona do przodu)
  • odważnik nie może zostać opuszczony na klatkę piersiową lub bark w żadnym momencie/ to unieważnia test
  • odważnik odrywany jest od ziemi po rozpoczęciu mierzenia czasu, a odstawiany jest przed ukończeniem mierzenia czasu. Odważnik należy odstawić a nie odrzucić na ziemię, gdyż to unieważnia test.
  • jeżeli w trakcie ćwiczenia odważnik wypadnie z ręki, test zostaje przerwany i nie zaliczony
  • zakaz używania butów dla ciężarowców (z obcasem pod piętą).

Turkish Get Up (TGU)

  • ćwiczenie wykonuje się z połową wagi ciała (mężczyźni), 1/3 wagi ciała (kobiety)
  • wystarczy wykonać je tylko na jedną stronę ciała
  • od momentu wyciśnięcia odważnika leżąc, ręka przez cały czas ćwiczenia musi pozostawać wyprostowana
  • dłoń trzymająca odważnik musi być w linii prostej z przedramieniem
  • w szczytowej fazie stojąc, należy zatrzymać się na chwilę przed rozpoczęciem schodzenia w dół
  • w końcowej fazie ćwiczenia leżąc na plecach – zatrzymujemy się na chwilę z wyprostowaną ręką pokazując kontrolę nad ciężarem, bark dotyka ziemi, następnie rękę z odważnikiem opuszczamy na klatkę piersiową a nie odrzucamy kettla w bok.
  • w końcowej fazie przy zejściu na plecy – w momencie dotknięcia ziemi barkiem ręki trzymającej odważnik, należy utrzymać prostą rękę w łokciu min. 1 sec. Jeżeli ręka zegnie się w łokciu wraz z dotknięciem barkiem ziemi – ćwiczenie będzie nie zaliczone.
  • zakaz używania butów dla ciężarowców (z obcasem pod piętą).

Pistol

  • ćwiczenie wykonuje się z połową wagi ciała (mężczyźni), 1/3 wagi ciała (kobiety)
  • odważnik może być trzymany oburącz przed sobą lub na klatce piersiowej w Rack Position
  • stopa podporowa ustawiona jest palcami w kierunku ustawienia ciała
  • w dół schodzimy kontrolowanym ruchem, (nie opadamy)
  • w dolnej fazie udo styka się z łydką oraz następuje chwilowe zatrzymanie min. 1 sec.
  • nie wolno „odbijać się” od łydki i wychodzić w górę
  • wychodząc w górę – tułów wstaje w pionie. Biodra nie mogą wstawać szybciej niż barki przy pochylonym do przodu tułowiu.
  • druga noga znajduje się wyprostowana przed ciałem, a nie podwinięta za biodrem
  • w górnej fazie należy się zatrzymać i zachować równowagę min. 2 sec.
  • ćwiczenie wystarczy wykonać tylko na jedną stronę
  • zakaz używania butów dla ciężarowców (z obcasem pod piętą).

Pull Up

  • ćwiczenie wykonuje się z połową wagi ciała (mężczyźni), 1/3 wagi ciała (kobiety)
  • ręce na drążku ułożone są w nachwycie
  • ciężar przymocowany jest przy biodrach
  • ćwiczenie wykonuje się od momentu pełnego zwisu na wyprostowanych rękach
  • Zwis na wyprostowanych rękach musi trwać minimum 1 sec. a nogi nie mogą dotykać podłoża
  • nie wolno się wybijać w górę
  • w szczytowej fazie, broda znajduje się PONAD drążkiem (nie wystarczy że dotknie drążka)
  • opuszczamy się kontrolowanym ruchem w dół i zatrzymujemy się na ok. 1 sec przed odstawieniem nóg na ziemię
  • wystarczy wykonać jedno powtórzenie

Military Press

  • ćwiczenie wykonuje się z połową wagi ciała (mężczyźni), 1/3 wagi ciała (kobiety)
  • wyciśnięcie poprzedzone jest zarzutem odważnika do Rack Position
  • w Rack Position – dłoń ręki trzymającej odważnik – MUSI znajdować się poniżej brody a sylwetka pozostaje wyprostowana
  • Przed wyciśnięciem, odważnik musi się zatrzymać w Rack Position na ok. 1 sec. Nie może „odbić” się od klatki.
  • Bark ręki wyciskającej nie może obniżyć się przed wyciśnięciem w celu nabrania impetu.
  • Przed wyciśnięciem – biodra nie mogą odchylić się w tył aby nabrać impetu. Muszą być zablokowane.
  • w Rack Position kolana zostają zablokowane i pozostają tak do momentu opuszczenia odważnika na klatkę piersiową
  • wyciśnięcie odważnika następuje jednym ruchem aż do zablokowania wyprostowanej ręki w łokciu
  • wyprostowana ręka znajduje się bezpośrednio nad głową
  • w trakcie wyciśnięcia dopuszczalne jest odchylenie tułowia do momentu w którym głowa nie wyjdzie poza linię bioder
  • z Rack Position odważnik zostaje odstawiony, a nie odrzucony na ziemię
  • ćwiczenie wystarczy wykonać na jedną stronę
  • zakaz używania butów dla ciężarowców (z obcasem pod piętą).
  • przykład prawidłowego zaliczenia Tutaj

UWAGA: Waga ciała przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń, musi być taka sama jak podczas wykonywania SSST! Dopuszczalne są widełki +/- 2kg.

wizka_topteam

Do osób nadsyłających materiały video do akceptacji:

  • Do każdego ćwiczenia musi być nagrana waga ciała, waga odważnika i następnie samo ćwiczenie.
  • Całe nagranie musi być przedstawione w jednym ciągu (bez podziału na sceny).
  • Wszystkie ćwiczenia, przez cały czas ich trwania (zwłaszcza SSST) MUSZĄ być wykonane wg metody HardStyle.
  • SSST jest obowiązkowy, niezależnie od ilości wykonanych ćwiczeń.
  • Jeżeli SSST jest wykonywane innym odważnikiem niż CKB – należy przesłać też nagranie z pomiaru obwodu rączki (według sposobu opisanego powyżej w wymaganiach).
  • Przy takich ćwiczeniach jak TGU oraz Military Press – nie akceptujemy wyników wykonanych z tzw. „choinką” – czyli kilkoma małymi odważnikami podwieszonymi pod siebie. Musi to być jeden odważnik z ewentualnie dwoma obciążnikami na rzepy, przyczepionymi przy rączce. Jest ogromna różnica przy wykorzystaniu rodzaju obciążenia. Dla przykładu: wiele osób może wstać z „choinką” 60kg, ale tylko kilka z nich jest w stanie wstać z jednym kettlem 60kg. Podobnie jest przy wyciskaniu „Bestii”.
  • Wszystkie ćwiczenia muszą zostać wykonane w przeciągu 1 miesiąca.
  • Zanim cokolwiek nagrasz, upewnij się czy wszystkie zasady i wymagania są Ci zrozumiałe.

UWAGA: Waga ciała przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń, musi być taka sama jak podczas wykonywania SSST! Dopuszczalne są widełki +/- 2kg.

UWAGA! Prosimy nie przesyłać video w załączniku, tylko link do video umieszczonego np. na you-tube lub dropbox lub wetransfer.

Przed przesłaniem materiału upewnij się czy materiał da się odtworzyć, czy jest czytelny, czy widoczna jest cała sylwetka, czy dokładnie pokazana jest waga ciała, waga odważnika, oraz czy przedstawiona technika spełnia WSZYSTKIE POWYŻSZE WYMAGANIA. Materiały budzące jakiekolwiek wątpliwości, nie będą brane pod uwagę.

Do TT wchodzą najlepsi i nie ma tu półśrodków, choćby ze względu na szacunek dla tych, którzy te wyniki we właściwy sposób ustanowili.

Wszystkie materiały oraz ewentualne zapytania, prosimy nadsyłać na : dwalus@poczta.fm

UWAGA: Otrzymanie czerwonej koszulki i dołączenie do CKB TOP-TEAM nie jest równoznaczne z otrzymaniem uprawnień instruktorskich i nie upoważnia do prowadzenia zajęć wg systemu StrongFirst i metody HardStyle Pavla Tsatsouline’a. Uprawnienia takie otrzymuje się wyłącznie po zaliczeniu kursu instruktorskiego i zdaniu egzaminów StrongFirst.

Uwaga: Centrum Kettlebell jest jedynym i oficjalnym przedstawicielem Pavla Tsatsouline’a na terenie Polski. Wszelkie materiały graficzne zamieszczone na tej stronie ograniczone są prawami autorskimi oraz innymi prawami. Kopiowanie ich oraz udostępnianie w mediach elektronicznych jak również w innej formie, możliwe jest wyłącznie za pisemną zgodą Centrum Kettlebell – Dariusz Waluś.

UWAGA! Nie ma w świecie kettlebell tytułu: „Instruktor HARDSTYLE Kettlebell” – który wykorzystywany jest w PL przez oszustów podszywających się pod znane federacje HS do  nadawania „uprawnień” które formalnie nic nie znaczą. Prosimy zachować uwagę.

[mbYTPlayer url="https://www.youtube.com/watch?v=8ZyjZIq5CUc" opacity=".3" quality="hd1080" ratio="auto" isinline="false" showcontrols="true" realfullscreen="true" printurl="false" autoplay="true" mute="true" loop="true" addraster="true" gaTrack="false"]